wtorek, 17 maja 2016

Oferta na rok szk. 2016/2017

W roku szk. 2016/2017 w LSCDN w Lublinie planowane są następujące kursy:

1. Tworzenie wideo-lekcji z języków obcych (16 g.)
Prezentacja darmowych funkcjonalności portali Zaption https://www.zaption.com/ oraz PlayPosit EduCanon https://www.playposit.com/ Przeszukiwanie zasobów edukacyjnych w/w portali i ich dostosowywanie do własnych potrzeb. Tworzenie wideo-lekcji z języków obcych w w/w portalach.

2. Zasoby i narzędzia w chmurze wspomagające nauczanie języków obcych (20 g.)
Otwarte Zasoby Edukacyjne z języków obcych (np.: LearningApps.org). Darmowe narzędzia w chmurze wspomagające pracę nauczyciela języka obcego (np.: Quizizz). Wykorzystanie urządzeń mobilnych w nauczaniu języków obcych.

3. PREZItacje w chmurze (30 g. - kurs zdalny)
Obsługa platformy Moodle 2.8. Rodzaje licencji w portalu Prezi. Zakładanie konta Public lub Edu Enjoy. Wyszukiwanie i modyfikacja prezentacji publicznych. Podstawowe techniki pracy nad prezentacją: stosowanie gotowego szablonu, wstawianie treści, proste transformacje obiektów, edycja ścieżki, tryby pokazu. Techniki zaawansowane, m. in.: modyfikacja użytego szablonu, dodawanie ramek (slajdów), modyfikacja ścieżki, wstawianie slajdów z PowerPointa i plików PDF. Aplikacja Prezi Desktop, eksport prezentacji do pliku PEZ, tworzenie przenośnej prezentacji ZIP.

4. Game-based learning z wykorzystaniem urządzeń mobilnych (24 g.)
Grywalizacja a nauczanie wspomagane grami. Ćwiczenia praktyczne na platformach Quizizz i Kahoot! z wykorzystaniem smartfonów i tabletów. Prezentacja innych portali i aplikacji, np. Plickers, Socrative, Nearpod.

5. Edycja grafiki cz. I (12 g.)
Podstawowe wiadomości o grafice cyfrowej. Aplikacje lokalne do edycji grafiki wektorowej, np. Inkscape, i rastrowej, np. Paint.NET. Tworzenie projektów graficznych (kolaż, plakat, itp.).

6. Edycja grafiki cz. II (12 g.)
Podstawowe wiadomości o grafice cyfrowej. Przetwarzanie, przechowywanie i udostępnianie grafiki w chmurze. Aplikacje internetowe do edycji grafiki cyfrowej, np. Rysunki Google, piZap. Tworzenie projektów graficznych (kolaż, plakat, itp.).

7. Edycja materiałów wideo cz. I (12 g.)
Podstawowe wiadomości o wideo cyfrowym. Formaty i konwersje – narzędzia np. Format Factory. Aplikacje lokalne do edycji np. Movie Maker.

8. Edycja materiałów wideo cz. II (12 g.)
Podstawowe wiadomości o wideo cyfrowym w aspekcie chmury. Aplikacje internetowe do obróbki wideo np. edytor YouTube. Tworzenie wideo-lekcji - np. Zaption.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.